Menu

0

0.00€

KUIDAS OSTA JA MIDA PEAB MEELES PIDAMA

Alustuseks soovitame auto hankimisel Jaapanist enda jaoks selgeks teha kogu auto hankimisega seotud eelarve arvestades ka tekkivaid kulusid Eestis. Odavamate autode puhul ongi reeglina muude kulude osa suurem kui auto ise maksab Jaapanis. 

Põhilised punktid mida on vaja enda eelarve koostamisel teada :

  •  Auto hinnale lisandub alati Jaapani poolne halduskulu mida nimetatakse tihti lühendina FOB (Free on Board). FOB kulu sees on oksjonitasud, Jaapani sisemaa transport, dokumentide vormistamine, ladustamine suletud territooriumil, konteinerisse pakkimine ja dokumentide vormistamine ekspordiks. Väga kallite autode puhul on FOB maksumus ka suurem (umbes autod üle 25 000€ maksumusega Jaapanis)
  •  Meretransport. Suured ja mahukad autod (maasturid, bussid) võtavad ära kahe auto koha konteineris mistõttu on sellise auto transport 2 korda kallim võrreldes keskmise sõiduautoga. Samuti sõltub meretranspordi hind suuresti aastaajast, sest merekonteinerite rendihinnad kõiguvad läbi terve aasta ja mitte vähe. Suuresti sõltub kõik aastaajast ja kui umbes on Jaapani sadamate alad eksportkaupadest. Madalama ja kõrgema hinna vahed võivad olla mitmekordsed. Madalhooajal on viimastel aastatel olnud transpordi hinnad ühe sõiduauto kohta 1400€ ja tipphooajal võivad hinnad küündida 3000€ auto kohta. Seega on oluline ajastada ka autoost transpordi hooaja mõttes.  Kõige kallimad transpordihinnad on tavaliselt Juuni-August ja Detsember, aga seda ei saa võtta ka reeglina.
  • Selleks, et auto ostmiseks oksjonil osaleda peab iga ostja tasuma tagastatava deposiidi mis on üldjuhul suurusjärgus 1200€ auto kohta. Oksjonideposiit on maaklerile garantii, et ostja järsku peale oksjonit meelt ei muuda või jätab auto maksmata kui on oksjoni võitnud. Oksjonideposiit arvestatakse võidetud auto hinna sisse juhul kui ostja soovib osta 1 autot. Mitme auto ostu puhul jääb deposiit tagatiseks järgmiste pakkumiste tegemiseks.
  • Enne oksjonipakkumise tegemist uurime auto tausta ja oksjonimaja ülevaatuse lehel toodud andmeid auto seisundi kohta. Antud ülevaatuse leht on pigem kergem visuaalne hinnang ja mitte süvatehniline ekspertiis, kuid annab orientiiri millises seisus antud sõiduk on. Ülevaatuslehe andmete ja lugemise kohta saab infot siit.
  • Selleks, et oksjonitel pakutavaga ise tutvust teha on võimalik ennast registreerida erinevatel maaklersaitidel kus pakutakse tasuta vaatamise võimalust. Paraku on enamust sellistest veebilehtedest piiratud võimalustega ja palju infot on puudu. Samuti on enamust pilte “udustatud” ja suurt midagi nendest aru ei saa. Võime soovitada kasutada seda lehte, et mingisugust infot oksjonitest saada – https://jp-auctions.com/jpauctions/index.html 
  • Kui ostja on leidnud huvitava auto mille kohta sooviks saada infot, siis tuleb saata selle auto oksjoni LOT number emailile või WhatsAppi numbrile ja saadame siis ostjale infot auto kohta. Osadele sõidukitele on müüjad Jaapanis tellinud ka auto põhjaaluse skaneeringu või 360 kraadi sisevõtted. Neid saab alati küsida, kuid siin peab meeles pidama ajavahet Jaapaniga ja keset ööd ei saada Jaapanist keegi mingit infot tagasi. Seetõttu on vaja sellise info kohta päring varakult esitada meile ja seda soovitavalt enne 16.00 meie aja järgi.
Näidis põhjaalusest skaneeringust mida osadele oksjoni sõidukitele on müüja poolt tehtud.

Kui kõik saadaolev info auto kohta on läbi töötatud ja ostja soovib pakkumist teha, siis peab selle tegema miinimum 2h enne oksjoni algust Jaapanis. Arvestama peab ajavahega 7-8h. Pakkumine mis oksjonile esitatakse on puhas hind auto eest ja ei sisalda ühtegi muud kulu, mistõttu peab sellega ostja ise arvestama. 

Näiteks kui kogu auto ostuks olev eelarve on 10 000€, siis pakkumine auto eest oksjonil saab olla maksimaalselt 800 000 Jeeni ( 5200€ ) ja ülejäänud tuleb arvestada transpordiks ja maksudeks.