Jaapanist auto tellimine
- Esmalt soovitame auto ostjal kohe alguses selgeks teha kogu eelarve mis on vajalik auto ostmiseks, maksudeks ja Eesti nõuetega vastavusse viimiseks, et see ka arvele saada.
- Autode otsimisel lähtumegi kliendi kogu eelarvest, et ära mahutada sinna sisse, auto hankimine Jaapanist ja ka kulude poole, et pärast ei oleks halba üllatust erinevate üllatavate kulude näol mille peale esmane autoostja ehk ei ole mõelnud.
- Tuled : 99% autodel Jaapanis vasakpoolse liikluse tuled, ehk siis RHD millistel valguvihu tõusunurk on meie mõistes valel pool. Sõltuvalt mudelist ja auto vanusest võib tulede vahetus/ümberehitus olla soodne või siis väga kallis või suisa võimatu mis tähendab, et sellist autot ei saa MNT büroos ette näidata sellisel kujul. Eriti kehtib see Jaapani siseturu mudelite osas milliste Euroopa versioone ei eksisteeri üldse. Uuemate MB, BMW ja Audide puhul ei ole samuti võimalik tulesid ümber ehitada, vaid tulebki osta õige poole tuled mis võivad sõltuvalt mudelist päris märkimisväärselt kallid olla.
- Raadio ja Navid : 100% Jaapani autode raadiod ei tööta meie sagedusaladel nagu me harjunud oleme. Seega kuuleb Jaapani raadioga siin ainult 2-3 raadiojaama. Vanemate autode puhul kus universaalsed raadiod piisab ainult raadio vahetusest, kuid autod millistel on poolenisti integreeritud raadiod (CAN / optika) on asi keerulisem. Mõnel õnnestub tuunerit parameetreid programmeerida mõnel mitte. Mercedes-Benz enamjaolt ei saa ja välja tuleb vahetada Command kui ka tuuneri blokk pagasiruumist. Pistikud ka üldjuhul ei klapi Euroopa versioonidega, seega peab ka pistikuid ja pin-e ringi tõstma. Navigatsiooniseadmed ei tööta samuti meie regioonis, sest Jaapani navigatsiooniseadmetel on nö. mitmekihiline navigeerimine mis mujal maailmas puudub. Ei saa kaarti uuendada Euroopa omaks ega ka ümber programmeerida.
- Kui ostja on otsustanud millise margi ja mudeli otsinguid alustada, peab ka täpsustama millise läbisõidu ja seisukorraga autot otsitakse. Kõik me tahame alati parimat, aga soovid peavad käima käsikäes ka eelarvega. Otsime eelarve põhjal sobilikke kandidaate oksjonitelt ja ei raiska aega ülikallite autode pakkumiste tegemiseks teades et need eelarvesse ei mahu.
- Kui sobilik auto on leitud tuleb ostjal tasuda tagastatav oksjoni osalemise deposiit 1200 (sisaldab 20% käibemaksu) ja siis esitame kokkuleppel kliendiga pakkumisi tulevatele autodele. Pakkumise ja läbimõtlemise juures peab silmas pidama, et Jaapani aeg on meist 8h ees ja seega tagumine aeg oma lõplik pakkumise otsus teha on 12h enne oksjoni algust. Kui peale pikema aegset otsingut (mitmeid kuid) ei õnnestu sobilikku autot ikkagi leida, siis kokkuleppel ostjaga tagastame deposiidi, millest arvestatakse maha siiski mõned ülekande kulud ja Jaapani oksjonitel pakkumiste esitamise kulud.
- Kui pakkumine on osutunud edukaks, teavitame klienti järgmisel päeval tulemusest. Tulemuste teavitus võib vahest võtta terve päeva sõltuvalt oksjonimajast kes oma tulemuste andmed esitavad pakkujatele alles peale oksjonipäeva lõppu.
- Eduka ostu puhul esitame kliendile kogusumma Eesti käibemaksuga ettemaksu arve mis sisaldab :
- Auto hind oksjonil (JPY teisendatud EURO-le maksepäeva kursiga)
- FOB (Free-On-Board) kulud (Jaapani sisemaa transport laoplatsile, radiatsiooni kontroll, dokumentide vormistamise tasu, hoiuplatsi tasu, konteinerisse laadimise tasu)
- Ookeanitransport konteineris. 40ft konteinerisse mahub üldjuhul 4 keskklassi sõiduautot, maastureid mahub ühte konteinerisse 2 tükki)
- Tollimaks kauba ja transpordi väärtusel + 35€ kauba deklareerimise tasu. Tollimaks täna Jaapani algupära sõidukitel on 3.8% ja muude riikide algupära sõidukitel 10%
- Eelpool toodud kauba, transpordi ja tollimaksu summa pealt arvestatakse ka käibemaks mis tuleb Euroopa liitu sisenemisel samuti maksta
- Kui konteinerimahule vastav autode hulk on koos antud piirkonnas, tellime ookeanitranspordi ja teavitame ostjat kaubaliikumise ajagraafikutest.
Motogate OÜ teenuste hinnakirja leiad siit.
Üksikut sõiduautot me üldjuhul eraldi ei transpordi täna, kuna transport ise on mõnevõrra kallim ja lisaks on RoRo laevade ootejärjekorrad kohati ikka väga pikad.
Alati saame ostjaga kokkuleppel teha ka erandi ja tuua üksik auto kiiresti Jaapanist ära väikeses 20ft konteineris. See võib nüüd aktuaalne olla 2024 aastal toimuvaga seoses enne prognoositavat automaksu seaduse jõustumist Eestis.
Samuti on erandiks ka väga suure gabariidiga sõidukid või masinad mis füüsiliselt konteinerisse ära ei mahu (matkaautod jne) milliste transpordiks saab olla ainult RoRo. Antud juhul on kogu ostu eeltingimuseks, et sõiduk töötab ja liigub omal jõul.